W celu wyszukania opony po rozmiarze, wybierz wszystkie parametry opony: szerokość, profil oraz średnicę.
Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki.
Więcej informacji w polityce COOKIES.

Umów się na usługę serwisową

Na wymianę opon, wymianę oleju, serwis klimatyzacji, okresowe badanie techniczne i inne podstawowe usługi, możesz umówić się online i od razu uzyskać termin wizyty.

Jeżeli naprawa jest bardziej złożona lub wolisz umówić się telefonicznie, prosimy o kontakt z wybranym serwisem.

Serwis mechaniki samochodowej

Mechanicy Premio Auto ABC pomogą Ci dobrać najlepszy olej dla Twojego samochodu, a następnie sprawnie dokonają jego wymiany. PREMIO Auto ABC jest autoryzowanym partnerem firmy Castrol. Podczas wymiany oleju w ramach bezpłatnego przeglądu sprawdzimy:

  • poziom i temperaturę zamarzania płynu chłodzącego
  • poziom i temperaturę wrzenia płynu hamulcowego
  • szczelność silnika
  • pióra wycieraczek
  • głębokość bieżnika opon.

Dla Twojej wygody wszystkie czynności odnotowane zostaną w komputerowej historii napraw pojazdu, oraz na zawieszce w komorze silnika. W większości modeli samochodów wymiana oleju wraz z bezpłatnym przeglądem trwa nie dłużej niż 45 minut.

Układ wydechowy nieprawidłowo dobrany do oporów przepływu, pojemności, zasad pracy i mocy silnika, może przyczynić się do osłabienia osiągów jednostki napędowej. To z kolei skutkować może zmniejszoną mocą i momentem obrotowy silnika przy jednoczesnym podwyższonym zużyciu paliwa, a w skrajnym przypadku doprowadzić może do przegrzania silnika, skrócenie jego żywotności i konieczności remontu.

Mechanicy Premio Auto ABC pomogą wybrać optymalny typ układu wydechowy a następnie szybko i fachowo dokonają jego wymiany. Koszt usługi możesz sprawdzić w naszym cenniku.

Jeśli chcesz umówić się w dogodnym terminie na wymianę zadzwoń do nas lub wyślij formularz rezerwacyjny.

Porady mechanika
Układy wydechowe pracują w ekstremalnie trudnych warunkach. Temperatura gazów spalinowych opuszczających silnik przekracza 1000 stopni, podczas gdy od zewnątrz rury prowadzące spaliny i tłumiki stykają się z powietrzem, wodą czy śniegiem. Gazy spalinowe wyrzucane są z silnika z częstotliwością do 200 razy na sekundę. Powoduje to drgania układu, które nie mogą przenosić się na karoserię. Poszczególne składniki gazów spalinowych działają silnie korozyjnie od wewnątrz na materiały, z których wykonane są układy wydechowe. Od strony zewnętrznej powierzchnia blach kontaktuje się z wodą, narażona jest na niszczące oddziaływanie piasku i kamieni wyrzucanych spod opon.

Układ wydechowy pełni także inne bardzo ważne funkcje, między innymi ma za zadanie wyciszenie hałasu powodowanego przez gazy spalinowe wydobywające się z komór spalania. Układ odprowadza gazy na zewnątrz samochodu z zachowaniem szczelności połączeń. Nieszczelny układ oraz słabej jakości uszczelki, mogą spowodować przedostanie się bezwonnego, trującego tlenku węgla do pomieszczenia pasażerów, co grozi zatruciem kierowcy i wypadkiem.

Jak wykonywane są współczesne układy wydechowe?
Układy wydechowe liczących się firm wykonywane są z materiałów zapewniających długi okres użytkowania np. stal nierdzewna lub 2 warstwy blach pokrytej hutniczo warstewką aluminium. W technologii wykonania wyeliminowano spawanie, zastępując je walcowaniem szwów na zimno, aby uniknąć przegrzewania materiałów i potencjalnych ognisk korozji.

Premio Auto ABC to serwis wyposażony w najwyższej jakości sprzęt niezbędny do przeprowadzania bieżących napraw mechanicznych i eksploatacyjnych w większości marek samochodów. Wieloletni pracownicy z wykorzystaniem bogatego zaplecza technicznego gwarantują prawidłowość diagnozowania usterek. Ich wiedza i doświadczenie pozwalają dokładnie ustalać zakres naprawy i minimalizować jej koszty.

Oferujemy pełen asortyment części wiodących producentów, cenowo i jakościowo dopasowanych do oczekiwań i potrzeb naszych klientów. Cały proces naprawy jest bieżąco monitorowany, a wszystkie decyzje konsultowane są ze zleceniodawcami . Na czas naprawy zapewniamy możliwość wynajęcia auta zastępczego.

Mechanicy AutoABC dokonają przeglądu oraz wszelkich koniecznych napraw w układzie zawieszenia, takich jak np. wymiana amortyzatorów, wahaczy, tulei wahaczy, końcówek drążków skrętnych, łożysk, sworzni, osłon przegubów itp. W AutoABC masz możliwość zakupu niezbędnych części z bogatej oferty różnych producentów. Nasi specjaliści pomogą każdorazowo dokonać optymalnego wyboru.

Porady mechanika

Amortyzatory to części, które zużywają się w czasie eksploatacji samochodu. Ponieważ stopień tego zużycia zależy od wielu czynników, m.in. sposobu jazdy, stanu dróg, kondycji pozostałych elementów zawieszenia pojazdu, nie można dokładnie określić, jak długo pozostaną sprawne. Szacuje się, że w samochodach poruszających się po naszych drogach powinny wytrzymać dystans ok. 60-80 000 km. Ponieważ mają one istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy, zalecana jest ich kontrola w wyspecjalizowanym serwisie co 20 000 kilometrów.

Jak możemy poznać, że amortyzatory już nadają się do wymiany?
Zawsze do wymiany kwalifikują się te, które "wyciekły", mają uszkodzenia mechaniczne, skorodowane tłoczysko, wybite tuleje gumowe lub po prostu nie trzymają samochodu. O nie trzymaniu samochodu świadczą: zbytnie przechylanie się auta na boki na zakrętach, nadmierne "nurkowanie" do przodu podczas hamowania i "przysiadanie" podczas przyspieszania, znoszenie pojazdu z toru jazdy po niewielkich nawet nierównościach, wydłużona droga hamowania (nawet w przypadku ABS), łatwiejsze wpadanie w poślizg na mokrej nawierzchni, a także nierównomierne zużycie opon.

Niezależnie od tego jaki posiadasz samochód znajdziemy dla Ciebie odpowiedni akumulator w atrakcyjnej cenie.

Mamy w swojej ofercie akumulatory wiodących europejskich i polskich marek. Zapewniamy kompleksową obsługę poczynając od sprawdzenia stanu starego akumulatora, przez demontaż zużytego, dobór i montaż nowego akumulatora, aż po odbiór zużytych akumulatorów.

Mechanicy Premio Auto ABC dokonają przeglądu oraz wszelkich koniecznych napraw w układzie hamulcowym, takich jak np. wymiana klocków hamulcowych, szczęk hamulcowych i cylindrów, tarcz a także sprawdzenia i ewentualnej wymiany lub uzupełnienie stanu płynu hamulcowego. W Premio Auto ABC masz możliwość zakupu niezbędnych części z bogatej oferty różnych producentów. Nasi specjaliści pomogą każdorazowo dokonać optymalnego wyboru.

Zerwanie paska rozrządu najczęściej  powoduje w silniku ogromne szkody. Dlatego wykonanie tej czynności warto zlecić profesjonalnej firmie, która zapewni pełną gwarancję na naprawę. W stacjach obsługi Premio Auto ABC możesz dokonać kompleksowej wymiany układu rozrządu praktycznie w dowolnym modelu auta. W Premio Auto ABC masz możliwość zakupu niezbędnych części z bogatej oferty różnych producentów. Nasi specjaliści pomogą każdorazowo dokonać optymalnego wyboru.
Mechanicy Premio Auto ABC dokonają wymiany szybko i fachowo. Koszt wybranych usług możesz sprawdzić w naszym cenniku.



Porady mechanika
Należy bardzo dokładnie przestrzegać terminów wymian określonych przez producenta w instrukcji obsługi i książce serwisowej. Okresy wymian w zależności od typów silników są bardzo zróżnicowane i mogą wahać się w przedziale od 60 000 do nawet 240 000 km.

Kupując auto używane należy koniecznie poprosić o pokazanie ostatnich rachunków z warsztatu lub innych niepodważalnych dokumentów potwierdzających przebieg, przy którym dokonany wymiany. Jeśli coś wzbudzi nasze wątpliwości bezwzględnie należy dokonać wymiany rozrządu.

Czym różni się pasek rozrządu a łańcucha rozrządu?
Pasek rozrządu jest tani i pracuje bardzo cicho. Z tego powodu można go odnaleźć w 75% wszystkich silników w Europie.  Składa się on z warstwy elastycznej, pod nią znajduje się gruba na  15 do 20 milimetrów warstwa włókna szklanego. Po obu zewnętrznych stronach pasek rozrządu wyłożony jest mieszanką gumową z bardzo wytrzymałych polimerów. Nad zębami paska rozrządu umieszczona jest nylonowa tkanina. Cały pasek produkowany jest w procesie wulkanizacji.

Istnieją duże różnice w profilach zębów. Pierwsze paski rozrządu miały ząbki w kształcie trapezów, ząbki w silnikach benzynowych były mniejsze niż w silnikach dieslowskich. Dzisiaj prawie wszystkie paski rozrządu maja ząbki w kształcie łukowatym HTD-Profil (High Torque Drive). Wielkość ząbków w silnikach benzynowych i dieslowskich jest taka sama. Pasek rozrządu musi być wymieniony natychmiast, kiedy z silnika wycieka olej pasek.  Zaoliwiony pasek rozrządu może przeskoczyć -  co oznacza pewną śmierć dla każdego silnika.

Łańcuch rozrządu - wałek rozrządu w głowicy silnika zajmuje się utrzymaniem właściwego sterowania regularnym otwieraniem i zamykaniem się zaworów silnika. Ważne jest bardzo dokładne przestrzeganie tych okresów. Zamiast paska rozrządu z tworzyw sztucznych może być w tym celu użyty stalowy łańcuch, który laikowi przypomina zwykły łańcuch rowerowy. Łańcuch rozrządu łączy wał korbowy z wałkiem rozrządu. Często są do łańcucha rozrządu podłączone również inne części silnika takie jak pompa oleju i pompa wody czy pompa wtryskowa. Napinacze łańcucha rozrządu są odpowiedzialne za w jego właściwe napięcie. Poprzez zużycie i wysokie temperatury łańcuch rozrządu z czasem się wydłuża i bez odpowiedniego napinania mógłby przeskoczyć powodując uszkodzenie silnika.  Zalety łańcucha rozrządu względem paska rozrządu to: większa trwałość i mniej zajmowanego miejsca. Wady: łańcuch rozrządu jest droższy i bardziej hałaśliwy niż pasek rozrządu.

W stacjach obsługi Premio Auto ABC mechanicy korzystając z najnowszej generacji urządzeń mogą dokonać kompleksowego przeglądu klimatyzacji w Twoim samochodzie. Oferujemy profesjonalny serwis również w układach klimatyzacji pracujących z wykorzystaniem nowego czynnika R-1234yf. Każdego roku blisko 1000 klientów powierza nam wykonanie pakietu serwisowego klimatyzacji. Potwierdza to doskonałe teoretyczne i praktyczne przygotowanie naszych mechaników. Zbyt mała ilość czynnika chłodzącego lub brak oleju w układzie może być przyczyną kosztownych awarii, dlatego wykonanie corocznego przeglądu klimatyzacji gwarantuje jej długoletnią i bezawaryjną pracę.

Pakiet serwisowy klimatyzacji obejmuje następujące czynności:

  • kontrola temperatury chłodzenia przed przeglądem
  • wizualna kontrola przewodów
  • sprawdzenie zużycia paska klinowego
  • podciśnieniowe sprawdzenie szczelności klimatyzacji
  • osuszenie układu
  • wprowadzenie czynnika UV umożliwiającego lokalizację nieszczelności
  • wymiana oleju w układzie klimatyzacji
  • wymiana czynnika chłodzącego R-134a/R-1234yf (cena pakietu nie zawiera czynnika chłodniczego)
  • kontrola lub wymiana filtra przeciwpyłowego (koszt filtra nie jest zawarty w cenie pakietu)
  • odgrzybianie metodą ozonowania
  • końcowy pomiar ciśnień
  • kontrola temperatury chłodzenia po przeglądzie

Po przeglądzie otrzymają Państwo raport z wykonanego przeglądu wraz z wydrukiem z urządzenia serwisowego.

Koszt usługi możesz sprawdzić w naszym cenniku.

Porady mechanika


Dlaczego nasza klimatyzacja nie działa, lub działa nieprawidłowo? Kiedy należy dokonywać jej przeglądów?

Sprawność klimatyzacji uzależniona jest przede wszystkim od ilości czynnika chłodniczego, którym napełniony jest układ. Układ klimatyzacji nie będzie prawidłowo działać w sytuacji kiedy czynnika jest za mało lub za dużo. Zbyt duża ilość czynnika chłodniczego grozi uszkodzeniem sprężarki. Specyfika gazu jest taka, że nawet pomimo zupełnej szczelności układu w ciągu roku ubywa około 10 do 15 proc. czynnika, co powoduje obniżenie sprawności klimatyzacji (sprężarka musi pracować zdecydowanie dłużej, aby osiągnąć odpowiedni efekt). Zbyt mała ilość czynnika powoduje, więc, że nawet mimo praktycznie ciągłej pracy sprężarki nie uda się osiągnąć odpowiednio niskiej temperatury, a ciągłe większe obciążenie silnika spowoduje wzrost zużycia paliwa.

Dlatego też klimatyzacja wymaga systematycznego serwisowania, najlepiej wykonywanego raz w roku, najrzadziej co dwa lata.

Do serwisowania klimatyzacji potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Rutynowy przegląd polega na podłączeniu układu do specjalnego urządzenia, które odsysa stary czynnik, następnie sprawdza szczelność i jeśli test przebiegnie pozytywnie napełnia układ świeżym czynnikiem i olejem. Cała operacja trwa około 1 godziny.

W prawidłowo działającej klimatyzacji temperatura powietrza wydobywającego się z nawiewów powinna wynosić od 5 do 8 st. C. Pomiar należy wykonywać po kilku lub nawet kilkunastu minutach od włączenia, aby kanały wentylacyjne były odpowiednio schłodzone.

Bardzo ważną funkcję w układzie A/C pełni osuszacz, którego zadaniem jest pochłanianie wilgoci z układu. Powinno się go wymieniać po każdym rozszczelnieniu lub usterce sprężarki, a w prawidłowo działającym układzie co dwa, trzy lata. Warto także regularnie wymienić filtr pyłkowy, który ma duży wpływ na wentylację kabiny.

Kontroli klimatyzacji należy także dokonywać każdorazowo przed zakupem używanego auta.

Czy należy wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów? Pytanie powinno raczej brzmieć: jak często wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów?

Wielu producentów samochodów zakładało dożywotnią trwałość oleju przekładniowego w automatycznych skrzyniach biegów, ale praktyka pokazała, że takie skrzynie biegów pracując bez wymiany oleju, wytrzymują krótsze przebiegi i narażone są na kosztowne awarie. W ciągu ostatnich lat widoczna jest zmiana zaleceń producentów samochodów. Obecnie najczęstszą rekomendacją jest wymiana hydraulicznego olej w automacie co 40-60 tys. km, zależnie od warunków pracy. 

W naszej ofercie mamy dla Państwa dwie metody wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów:

  • Metodę statyczną (grawitacyjną) ? która zapewnia wymianę około 50-60% pojemności układu
  • Metodę dynamiczną ? która zapewnia wymianę do 100% pojemności układu

Metoda statyczna polega na spuszczenie oleju ze skrzynie biegów i uzupełnieniu ubytku nowym olejem. Stary olej pozostanie w konwerterze oraz częściowo w przewodach i chłodnicy oleju.

Metoda dynamicznej wymiany oleju zapewnia pełną wymianę w konwerterze, koszach sprzęgłowych, chłodnicy i przewodach. Proces wymiany polega na wpięciu się w obieg oleju i jego przetłoczeniu przy uruchomionym silniku i pracującej skrzyni biegów za pomocą stacji MAHLE ATX-180 FluidPRO

Do wymiany używa się większej ilości oleju (około 100% więcej od nominalnej pojemności) co pozwala na dokładne wypłukanie starego środka smarnego wraz z zanieczyszczeniami. Opcjonalne zastosowanie detergentu umożliwia dokładniejsze wypłukanie osadów i zanieczyszczeń. Baza danych udostępniona przez firmę MAHLE daje nam dostęp do fabrycznych procedur wymiany oleju w większości modeli spotykanych na naszym rynku aut.

 

Wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów metodą dynamiczną, wykonywana jest w naszym serwisie Premio Auto ABC przy ul. Madalińskiego 10 w Szczecinie.

tel.: +48 91 482 58 34; +48 500 260 262, e-mail: madalinskiego@autoabc.pl

Jak opiekować się samochodem?

Przeczytaj porady przygotowane naszych mechaników.