Zerwanie paska rozrządu najczęściej  powoduje w silniku ogromne szkody. Dlatego wykonanie tej czynności warto zlecić profesjonalnej firmie, która zapewni pełną gwarancję na naprawę. W stacjach obsługi AutoABC możesz dokonać kompleksowej wymiany układu rozrządu praktycznie w dowolnym modelu auta. W AutoABC masz możliwość zakupu niezbędnych części z bogatej oferty różnych producentów. Nasi specjaliści pomogą każdorazowo dokonać optymalnego wyboru.
Mechanicy AutoABC dokonają wymiany szybko i fachowo. Koszt wybranych usług możesz sprawdzić w naszym cenniku.

Jeśli chcesz umówić się w dogodnym terminie na wymianę zadzwoń do nas lub wyślij formularz rezerwacyjny.

Porady mechanika
Należy bardzo dokładnie przestrzegać terminów wymian określonych przez producenta w instrukcji obsługi i książce serwisowej. Okresy wymian w zależności od typów silników są bardzo zróżnicowane i mogą wahać się w przedziale od 60 000 do nawet 240 000 km.

Kupując auto używane należy koniecznie poprosić o pokazanie ostatnich rachunków z warsztatu lub innych niepodważalnych dokumentów potwierdzających przebieg, przy którym dokonany wymiany. Jeśli coś wzbudzi nasze wątpliwości bezwzględnie należy dokonać wymiany rozrządu.

Czym różni się pasek rozrządu a łańcucha rozrządu?
Pasek rozrządu jest tani i pracuje bardzo cicho. Z tego powodu można go odnaleźć w 75% wszystkich silników w Europie.  Składa się on z warstwy elastycznej, pod nią znajduje się gruba na  15 do 20 milimetrów warstwa włókna szklanego. Po obu zewnętrznych stronach pasek rozrządu wyłożony jest mieszanką gumową z bardzo wytrzymałych polimerów. Nad zębami paska rozrządu umieszczona jest nylonowa tkanina. Cały pasek produkowany jest w procesie wulkanizacji.

Istnieją duże różnice w profilach zębów. Pierwsze paski rozrządu miały ząbki w kształcie trapezów, ząbki w silnikach benzynowych były mniejsze niż w silnikach dieslowskich. Dzisiaj prawie wszystkie paski rozrządu maja ząbki w kształcie łukowatym HTD-Profil (High Torque Drive). Wielkość ząbków w silnikach benzynowych i dieslowskich jest taka sama. Pasek rozrządu musi być wymieniony natychmiast, kiedy z silnika wycieka olej pasek.  Zaoliwiony pasek rozrządu może przeskoczyć -  co oznacza pewną śmierć dla każdego silnika.

Łańcuch rozrządu - wałek rozrządu w głowicy silnika zajmuje się utrzymaniem właściwego sterowania regularnym otwieraniem i zamykaniem się zaworów silnika. Ważne jest bardzo dokładne przestrzeganie tych okresów. Zamiast paska rozrządu z tworzyw sztucznych może być w tym celu użyty stalowy łańcuch, który laikowi przypomina zwykły łańcuch rowerowy. Łańcuch rozrządu łączy wał korbowy z wałkiem rozrządu. Często są do łańcucha rozrządu podłączone również inne części silnika takie jak pompa oleju i pompa wody czy pompa wtryskowa. Napinacze łańcucha rozrządu są odpowiedzialne za w jego właściwe napięcie. Poprzez zużycie i wysokie temperatury łańcuch rozrządu z czasem się wydłuża i bez odpowiedniego napinania mógłby przeskoczyć powodując uszkodzenie silnika.  Zalety łańcucha rozrządu względem paska rozrządu to: większa trwałość i mniej zajmowanego miejsca. Wady: łańcuch rozrządu jest droższy i bardziej hałaśliwy niż pasek rozrządu.